Waarom een sterk merk
essentieel is in B2B én B2C

Een sterk merk is geen luxe, maar een strategisch voordeel.

Een sterk merk is geen luxe. Het is strategisch kapitaal. Of je nu opereert in de B2B of B2C, een krachtig merk maakt het verschil. In conversie, cultuur, groei, zichtbaarheid en vertrouwen. En dat zeggen wij niet alleen: Nielsen, Harvard Business Review, SWOCC en de Nationale Marketing Benchmark zeggen het ook.

In dit stuk bespreken we de belangrijkste domeinen waarop een krachtige merkpositie in zowel B2B (business-to-business) als B2C (business-to-consumer) markten impact heeft.

We nemen je stap voor stap mee langs de domeinen waarin merkimpact het grootst is – van conversie en klantloyaliteit tot werving, prijsstrategie en samenwerking.

👉 Lees je mee waarom investeren in je merk een strategische zet is – geen kostenpost, maar een groeimotor?

De kern van je merk. 

Dat is waar groei begint.

Wat maakt jouw merk sterk?

Rebellion Monkey werkt door heel Nederland, met extra focus op branding voor MKB-bedrijven in Rotterdam en omgeving.

Icon_Banaan

Bronnen

  1. Edelman Trust Barometer 2023
  2. Harvard Business Review – Branding in B2B Markets
  3. Interbrand – Best Global Brands Report; Apple Annual Reports
  4. Nielsen Global Brand-Origin Survey
  5. Nationale Marketing Benchmark, Nyenrode Business Universiteit
  6. SWOCC – Diverse publicaties over merkoriëntatie en merkbetekenis (www.swoocc.nl)
  7. LinkedIn Talent Solutions – Employer Branding Statistics
  8. LinkedIn Global Recruiting Trends Report
  9. Universum Global Employer Branding Report
  10. Nielsen Brand Equity Reports
  11. Harvard Business School – Customer Retention & Profitability
  12. Boston Consulting Group – The Va
cookies
Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met ons Privacy & Cookie beleid.