150 jaar vb groep
MERKSTRATEGIE
KERNWAARDEN
VISUELE IDENTITEIT
BRAND GUIDE
LOGO
Op 6 september 2023 bestond de VB Groep 150 jaar. Dat moest natuurlijk gevierd worden met alle medewerkers, partners, de familie en RvC. De tweede helft van het jaar waren er dan ook allerlei activiteiten. Het communicatieconcept dat al die activiteiten verbond en verbindt, komt uit onze koker. Net als alle middelen die daaruit voortkwamen.
Diamanten voor altijd.
We zochten én vonden een manier om het feestjaar op een leuke en ludieke manier invulling te geven, aansluitend bij de identiteit van deze bijzonder groep bouwers. Namelijk ‘Diamanten zijn voor altijd.’ Want diamanten weerspiegelen de veelzijdigheid van alle mensen binnen de VB Groep, het vakgebied en het bedrijf. Bovendien symboliseren diamanten duurzame verbindingen en zijn ze zeer zeldzaam – net als 150 jaar bestaan.
Nog meer overeenkomsten: diamanten zijn ijzersterk en ze stralen en sprankelen, zeker als je er een spotlight op zet. Dat was dan ook precies wat we deden tijdens de activiteiten, die we als thema film meegaven. De relatiedag kreeg bijvoorbeeld letterlijk de titel ‘In the spotlight’, voor het personeelsfeest was dat ‘Op de blauwe loper’. En natuurlijk maakten wij alle bijbehorende communicatiemiddelen. Van visual identity tot uitnodiging en van signing tot popcornbeker. Een feestje om te mogen doen.