Bambook
MERKSTRATEGIE
KERNWAARDEN
VISUELE IDENTITEIT
BRAND GUIDE
FOTOGRAFIE
STARTUP

BAMBOOK KWAM AL IN 2014 MET HET GENIALE IDEE VAN EEN NOTITIEBOEK MET WHITEBOARD PAPIER. EEN KLIMAATPOSITIEF EN EINDELOOS BRUIKBAAR ALTERNATIEF VOOR GEWONE NOTITIEBOEKJES. WIJ MAAKTEN VAN BAMBOOK EEN MERK DAT CONSUMENTEN AANTREKT. WE VONDEN DE KERNWAARDEN, ONTWIKKELDEN EEN VISUELE IDENTITEIT DIE DAARBIJ PASTE, BEPAALDEN DE BEELDSTRATEGIE EN BEGELEIDDEN DE FOTOGRAFIE. EEN DUURZAME BASIS VOOR GROEI.
In samenwerking met Elephant kernwaardensessie, moodboardsessie, visuele stijl, beeldtaal beeldstrategie.


Van book naar brand
Een sterke merkidentiteit beschrijft wie je bent, wat je drijft en wat je betekent voor anderen. Het geeft focus, richting en duidelijkheid voor consumenten, maar ook voor je organisatie. Zodat je daar vervolgens doelgericht verder op kunt bouwen in alles wat je doet en met iedereen die dat doet. Daarom is het juist voor een startup belangrijk om de merkwaarden en positionering helder te hebben.
BamBook is daar een fantastisch voorbeeld van. Wij hielpen deze jonge club bij het vaststellen én uitdragen van hun eigen, unieke identiteit. Via onze kernwaardentool achterhaalden we de kernwaarden voor het onderscheidend vermogen, de manier waarop en het fundament van de organisatie. Vervolgens bepaalden we de bijpassende archetypes en ontwikkelden we een visuele identiteit die daarbij paste. Inclusief brandguide en fotografie. Zo gaven we dit groene merk een slinger naar succes. Bammmmm!



EEN EIGEN VISUELE IDENTITEIT VOOR EEN STERK FUNDAMENT.
Deskundig
Deskundigheid gaat over weten wat je doet en kunnen uitleggen waarom je dat doet. Maar ook over jezelf blijven ontwikkelen, om zo klanten van het juiste advies te kunnen (blijven) voorzien.
Insiprerend
Je klant inspireren en verder op weg helpen. Daar hoort lef bij, verder kijken en meedenken. Samen producten verbeteren, maar ook een stukje van de wereld.
Idealistisch
Papierverspilling tegengaan, dat is het ideaal en het fundament van BamBook. En daarbij mensen een kans geven om zich verder te ontwikkelen. Beter.


