Bouwen aan
tevredenheid

Klant
Constructif

Branche
Bouwsector

Diensten
Merkstrategie, Kernwaardensessie, Positionering, Visuele identiteit, Naam ontwikkeling, Conceptontwikkeling, Logo ontwikkeling, Brand guide, Fotografie

Website
constructif.nl

Constructif
2021

Merkidentiteit: Het bouwen van een merk met draagvlak.

Gerealiseerd

Merkidentiteit

Kernwaarden

Merkwaarden

Merkverhaal

Naam ontwikkeling

Tone of voice

Visuele identiteit

Logo & Huisstijl design

Copy en middelen voor interne lancering

Websiteconcept

Over de klant

Constructif is ontstaan uit de fusie tussen de Kwaasteniet aannemersbedrijf en Groenendijk PNG bouw. Twee bedrijven die elkaar vonden in hun gezamenlijke waarden en elkaars expertises perfect aanvulden. Maar om deze nieuwe combinatie echt te laten landen in hoofd en hart van opdrachtgevers en medewerkers, moest er wel een nieuwe naam komen, plus een verse visuele identiteit, website en een interne campagne.

De vraag: Recht doen aan de gezamelijke ambities

Na de fusie was er behoefte aan een nieuwe merkidentiteit die recht deed aan de gezamenlijke ambities én het karakter van de organisatie. De vraag aan ons: ontwikkel een sterk merkverhaal, een heldere visuele stijl en middelen die laten zien waar Constructif voor staat. Intern en extern.

Oplossing: Bouwen aan tevredenheid

We begonnen bij de essentie met waardesessies. Wat is het verhaal van Constructif? Waar geloven ze in, waar willen ze naartoe, en wat maakt hen anders? Samen met het team ontwikkelden we een scherpe merkidentiteit. Met een nieuw logo, tone of voice en visuele stijl die past bij waar ze voor staan: realiserend vermogen, gedeelde kennisontwikkeling en grensverleggend innovatief.

Deze vormden de basis voor de nieuwe naam: CONSTRUCTIF. Want Constructif is dat niet alleen in naam, maar in alles wat ze doen. De ‘if’ in Constructif mag je ook lezen als ‘als’. Pas als alles klopt en positief bijdraagt aan het gestelde doel, dan is het echt Constructif. Bouwen aan tevredenheid dus, niet voor niets de pay-off.

Resultaat: Een merk dat klopt

Constructif heeft nu een merk dat klopt. Van de voordeur tot de werkvloer. Een merk dat intern richting geeft en extern vertrouwen uitstraalt. Medewerkers herkennen zich erin. Klanten weten wat ze kunnen verwachten. En het fundament staat, klaar voor verdere groei.

Klaar om je merk aan te zetten?

We maken geen dingen ‘voor erbij’. We activeren merken die kloppen. Van strategie tot content, van concept tot campagne.

Herkenbaar. Doelgericht. Aan.

cookies
Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met ons Privacy & Cookie beleid.