KERNWAARDEN
VISUELE IDENTITEIT
video & foto
LOGO
FAKKELDRAGERS
Of het nou voor de volgende generaties is, om kosten te besparen, voor een beter energielabel of voor comfort: in Hardinxveld-Giessendam wordt volop verduurzaamd. Alleen weten MENSEN het vaak niet van elkaar. Dat is jammer, want door kennis te delen kun je sneller – en vaak ook voordeliger – verduurzamen. Via Onze campagne ‘Duurzaamheid werkt aanstekelijk’ helpen wij inwoners te elkaar inspireren en te helpen om verduurzaming aan te pakken.
Wel reclame, geen advertenties.
Duurzaamheid is een lastig onderwerp; het kost je altijd geld, het voelt opgelegd en er is nog veel onduidelijk. Daarom zocht de gemeente Hardinxveld-Giessendam een bureau en een campagne om een ‘omdenkeffect’ te creëren.
Wij doken in de cultuur van het dorp en zagen de saamhorigheid. Mensen praten met elkaar en helpen elkaar, binnen de kerk, de sport- of muziekvereniging. Voeg daar nog een flinke scheut eigenwijsheid aan toe, dan heb je een aardig beeld van de Hardinxvelders. En snap je ook waarom een gewone campagne hier niet werkt.
Duurzaamheid werkt aanstekelijk
Daarom bedachten wij ‘Duurzaamheid werkt aanstekelijk’. Een campagne waarin de focus ligt op below-the-line middelen en peer-to-peer communicatie. En op geven en delen. Kennis, maar ook spullen. Dat is niet alleen goedkoper en effectiever, maar ook persoonlijker. En duurzamer.
Dus wierven wij lokale Fakkeldragers en ondersteunden we hen bij het opzetten van en communiceren over hun eigen initiatieven. We haalden verhalen op en deelden tips. Zo ging en gaat verduurzaming als een lopend vuurtje door Hardinxveld-Giessendam.
WAT IN JEZELF NIET BRANDT, KUN JE IN EEN ANDER NIET ONTSTEKEN.
In de introductievideo geven Fakkeldragers letterlijk het vuurtje door.