Leerlingwerving

Da Vinci College wilde meer dan alleen een wervingscampagne. Hun vraag aan ons: ontwikkel een concept en middelen die VO-leerlingen én hun ouders inspireren, aanspreken en activeren. Het doel: 5% meer inschrijvingen. Wij ontwikkelden een compleet nieuwe strategie en stijl, die raakt, beweegt én het merk sterker maakt.

Zichtbaarheid via social kanalen

Conversie naar aanmelden

Bezoeker aan de Open Dagen

Inschrijvingen voor de opleidingen

Zichtbaarheid via social kanalen

Conversie naar aanmelden

Bezoeker aan de Open Dagen

Inschrijvingen voor de opleidingen

Klant
Da Vinci College

Doelgroep
VO-leerlingen en hun ouders

Diensten
Merkstrategie, campagnestrategie, ontwerp en activatie

Website
davinci.nl

In samenwerking met
To Be Found

De vraag (en de vraag achter de vraag)

Inspireren, aanspreken en activeren

Da Vinci College wilde meer dan alleen een wervingscampagne. Hun vraag aan ons: ontwikkel een concept en middelen die VO-leerlingen én hun ouders inspireren, aanspreken en activeren. Het doel: 5% meer inschrijvingen.

De vraag erachter: zorg niet alleen voor meer zichtbaarheid, maar ook meer merkbeleving. Een campagne die het verhaal van Da Vinci vertelt in stijl én inhoud. Die jongeren aanspreekt en de juiste toon raakt in een overvolle markt.

Onze oplossing

Rock jouw wereld - de mbo-wereld ligt aan je voeten

Via een kernwaardensessie kregen we de merkwaarden helder en op basis daarvan ontwikkelden we een campagne die rockt. Letterlijk. Met het thema ‘Rock jouw wereld – de mbo-wereld ligt aan je voeten.’ brachten we het veelzijdige karakter en de werelden van Da Vinci College tot leven. De campagne speelt volledig in op de belevingswereld van VO-leerlingen met korte kreten, veel beeld en veel kleur. De frisse, gedurfde stijl met onderscheidende kleuren en iconen zorgt voor herkenbaarheid én een blijvende indruk.

Het thema kwam offline, maar vooral online terug. Met een mobile-first aanpak en snelle, visueel aantrekkelijke social ads, duidelijke call-to-actions en speelse interactie maakten de overstap van interesse naar aanmelden makkelijk.

Strategische waardensessie

Merkfundament als vertrekpunt.

Campagnestrategie

See–Think–Do–Care

Thematiekontwikkeling

“ROCK jouw wereld”

Concept & visuele stijl

Typografie, kleur, beeld.

Social visuals

Conversiegericht en opvallend.

Printmiddelen

Abri’s, posters, flyers, beursmateriaal.

Campagnepagina

UX-ontwerp gericht op open dagen.

Online advertising

Gericht op jongeren in de regio.

Typisch Rebellion Monkey

Strategie met lef!

Geen standaard studentenshots, maar beeld en taal die jongeren verrast en direct raakt.

Het resultaat

Betere zichtbaarheid, hogere bezoekersaantallen én meer inschrijvingen

Een sterk, herkenbaar campagneconcept dat werkt. Zowel strategisch als visueel. En dus betere zichtbaarheid, hogere bezoekersaantallen én meer inschrijvingen.

Natuurlijk zaten we – met ToBe Found en Da Vinci – strak op de data. Zo zorgden we ervoor dat de campagne bleef presteren. Op veel plaatsen op topniveau: op Meta realiseerden we een click-through rate (CTR) van vijf keer meer dan de benchmark, en voor TikTok behaalden we goede resultaten met een CPM die serieus laag was. Op Google haalden we spectaculaire conversiepercentages en CTRs.

Wil jij ook een resultaat gerichte wervingscampagne?

Laat je merk bewegen. Zet de knop om.

Icon_Banaan
cookies
Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met ons Privacy & Cookie beleid.