
Strategische waardensessie
Merkfundament als vertrekpunt.
Campagnestrategie
See–Think–Do–Care
Thematiekontwikkeling
“ROCK jouw wereld”
Concept & visuele stijl
Typografie, kleur, beeld.
Da Vinci College wilde meer dan alleen een wervingscampagne. Hun vraag aan ons: ontwikkel een concept en middelen die VO-leerlingen én hun ouders inspireren, aanspreken en activeren. Het doel: 5% meer inschrijvingen. Wij ontwikkelden een compleet nieuwe strategie en stijl, die raakt, beweegt én het merk sterker maakt.
+45,4% bezoekers Infomiddag
Klant
Da Vinci College
Doelgroep
VO-leerlingen en hun ouders
Diensten
Merkstrategie, campagnestrategie, ontwerp en activatie
Website
davinci.nl
In samenwerking met
To Be Found
De wervingcampagne van het Da Vinci College had zijn kracht verloren. Er moest iets nieuws komen, meer dan alleen een wervingscampagne. Hun vraag aan ons: ontwikkel een concept en middelen die VO-leerlingen én hun ouders inspireren, aanspreken en activeren. Het doel: 5% meer inschrijvingen.
De vraag erachter: zorg niet alleen voor meer zichtbaarheid, maar ook meer merkbeleving. Een campagne die het verhaal van Da Vinci vertelt in stijl én inhoud. Die jongeren aanspreekt en de juiste toon raakt in een overvolle markt. Een frisse campagne zonder fotografie in het campagnebeeld.
Via een kernwaardensessie kregen we de merkwaarden helder en op basis daarvan ontwikkelden we een campagne die rockt. Letterlijk. Met het thema ‘Rock jouw wereld – de mbo-wereld ligt aan je voeten.’ brachten we het veelzijdige karakter en de werelden van Da Vinci College tot leven, mét een knipoog naar ROC. De campagne speelt volledig in op de belevingswereld van VO-leerlingen met korte kreten, veel beeld en veel kleur. De frisse, gedurfde stijl met onderscheidende kleuren en iconen zorgt voor herkenbaarheid én een blijvende indruk.
Het thema kwam offline, maar vooral online terug. Met een mobile-first aanpak en snelle, visueel aantrekkelijke social ads, duidelijke call-to-actions en speelse interactie maakten de overstap van interesse naar aanmelden makkelijk.
Merkfundament als vertrekpunt.
See–Think–Do–Care
“ROCK jouw wereld”
Typografie, kleur, beeld.
Conversiegericht en opvallend.
Abri’s, posters, flyers, beursmateriaal.
UX-ontwerp gericht op open dagen.
Gericht op jongeren in de regio.
Dit zegt de klant
“Een nieuwe samenwerking is altijd even spannend. Maar vanaf de eerste voorstellen wist Rebellion Monkey ons te verrassen. Na een scherpe briefing, goede gesprekken en een inspirerende sessie over onze kernwaarden, kwamen zij meteen met een creatief en onderscheidend concept. Precies wat we zochten – Fris, vernieuwend en totaal anders dan wat we eerder hebben gedaan!”
Een sterk, herkenbaar campagneconcept dat werkt. Zowel strategisch als visueel. En dus betere zichtbaarheid, hogere bezoekersaantallen én meer inschrijvingen.
Natuurlijk zaten we – met ToBe Found en Da Vinci – strak op de data. Zo zorgden we ervoor dat de campagne bleef presteren. Op veel plaatsen op topniveau: op Meta realiseerden we een click-through rate (CTR) van vijf keer meer dan de benchmark, en voor TikTok behaalden we goede resultaten met een CPM die serieus laag was. Op Google haalden we spectaculaire conversiepercentages en CTRs.
En dat had zichtbaar effect. In vergelijking met vorig jaar zagen we een duidelijke stijging in aanmeldingen voor open dagen en infomiddagen, met uitschieters van +18,6% en zelfs +45,4%. Ook de instroomcijfers lieten een positief beeld zien: het aantal inschrijvingen voor BBL- en BOL-opleidingen groeide respectievelijk met 3% en 7%. Kortom: sterke campagnes, meetbaar resultaat.
Laat je merk bewegen. Zet de knop om.