Jungle news live and direct
Alleen de sterkste merken blijven overeind. Daarom brengen wij jou graag in beweging. Blijf op de hoogte van onze activiteiten.
Met het Refresh Program leggen we samen in vier weken een goed fundament voor de (her)positionering. We geven jouw merk weer een helder en relevant vertrekpunt voor de toekomst.
Waarom een refresh van jouw organisatie of merk? Het kan zijn dat het verhaal achter jouw merk of organisatie niet meer past bij jouw uitstraling bijvoorbeeld. De organisatie is veranderd, er zijn werkgebieden bij gekomen of de markt vraagt om een andere benadering. Het kan soms in de details zitten, bijvoorbeeld ander kleurgebruik maar het kan ook heel groot zijn; compleet met een nieuwe merknaam. Bij het refresh programma gaat het om verandering in een bestaande situatie.
Met het Refresh Program leggen we samen in vier weken een goed fundament voor de herpositionering. Waarmee maakt jouw merk het verschil? Met behulp van ons Brand Eco System geven we sturing aan jouw herpositionering door het terug te brengen tot één zin, één gedachte of één woord. We geven jouw merk weer een helder en relevant vertrekpunt voor de toekomst.
We starten vanuit de kern van ons Brand Eco System, ongeacht de probleemstelling. Vanuit de kern komen we tot de essentie van het probleem. Bij het systeem werken we met een checklist, een checklist om in de eerste sessie te kijken wat de status van het merk of organisatie is. Wat is er én wat ontbreekt er. De checklist geeft ruimte om de juiste vragen te stellen en open met elkaar te communiceren. Een volledig ingevulde checklist is essentieel, het geeft een totaal inzicht in alle onderdelen die van belang zijn om de vraagstelling om te zetten naar een plan van aanpak. Het plan van aanpak wordt door beide partijen goedgekeurd en is dé basis om op terug te vallen als er tijdens het proces twijfel of onduidelijkheden ontstaan. Het plan van aanpak is kort, sturend, helder, relevant en inspirerend. De start voor de workshopweek!
In de workshop week gaan we in een aantal workshops het merk op scherp zetten. We gaan aan de hand van de beschikbare achtergrondinformatie, gedachtes, ideeën, wensen en behoeftes, scherpe en heldere keuzes maken en het Brand Eco System invullen.
Hebben we de eerste 3 ringen van ons Brand Eco System helder. Dan schrijven we een merkvisie die sturing geeft aan het merk richting de toekomst. We zetten een activerend merkverhaal op papier waar iedereen energie van krijgt en graag wil vertellen. Het merkverhaal vormt ook de basis voor de merkkit. In de merkkit maken we visuele keuzes en gaan we opzoek naar onderscheidende visuele elementen.
Hoe gaan we het merk in de markt zetten en hoe zorgen we ervoor dat het merk onder de aandacht komt bij de doelgroep. En welke middelen zijn daarvoor nodig. We gaan de laatste twee ringen van Brand Eco System in vullen en omzetten naar een communicatiestrategie en customer journey.
Alleen de sterkste merken blijven overeind. Daarom brengen wij jou graag in beweging. Blijf op de hoogte van onze activiteiten.