WE MAKE YOUR BRAND KING OF THE JUNGLE

Rebellion Monkey neemt jou en jouw merk mee op
ontdekkingstocht. Met de juiste overlevingstechnieken vinden
we de route naar een sterk merk.

Wat we doen

Welcome to
our jungle

In de ondoordringbare jungle van merken bouwen geldt het recht van de sterkste. Het sterkste merk! Om een merk te bouwen die de wetten van de jungle beheerst en weet welke paden bewandeld moeten worden moet je je soms aanpassen; vanuit een andere invalshoek naar jouw merk kijken. Rebellion Monkey is heerser in de jungle van merken bouwen. Wij weten welke wetten er gelden en welke paden leiden naar een sterk merk. Is jouw merk sterk genoeg? Heeft jouw organisatie (nog) waarde voor haar klanten en medewerkers? Let the adventure begin!

Brand Value is de dieperliggende waarde van jouw organisatie. Wat betekent het merk voor jouw klanten en medewerkers. Kortom waar voeg je waarde toe! Hoe wil jouw organisatie haar klanten en medewerkers verder helpen? Het geheim: stelling durven nemen en daar pal achter blijven staan. En ja, een uitgesproken positionering zorgt ervoor dat niet iedereen zich kan identificeren met jouw merk. Maar de mensen die dat wel doen, voelen zich ook veel meer verbonden. Liever iets middelmatigs en inwisselbaars dat de meeste mensen best oké vinden, of iets verfrissend anders waarvoor jouw doelgroep alleen bij jou terecht kan? Your choice.

Deze brand identity bestaat uit twee kleinere lagen die logisch uit elkaar voortvloeien: de core identity en de visual identity.

Core identity
Dit is de identiteit van jouw organisatie. Deze is bepalend hoe je zaken aanpakt, hoe je met klanten om gaat en waar je als organisatie voor staat. Het gaat over het DNA van jouw organisatie zoals kernwaardes, de visie, missie en persoonlijkheid. Het bepalen van je kernwaarden is allang niet meer een kwestie van een brainstormsessie met het management. Het gaat er juist om hoe je het merk intern laat leven onder je medewerkers. Door ze deel uit te laten maken van het proces en de verandering, maak je van hen je eerste ambassadeurs die jouw DNA uitdragen in alles wat ze doen.

Visual identity
Vervolgens gaan we de core identity van jouw organisatie doorvertalen naar een visuele identiteit. Hoe draag je je merk en bijbehorende waarden naar buiten uit als merk? De visuele identiteit is een beschrijving van de visuele elementen die de kern van het merk vormen. Dat gaat verder dan het kiezen van een kleurenpalet en logo. Het gaat over tone of voice en visual, beeld, geluid, associaties en alle andere dingen die duidelijk maken wie jij bent.

We weten inmiddels wie je bent, wat je doet en hoe je dat uitstraalt. Strategie gaat over het bepalen van de propositie en positionering van het merk.

Positionering gaat over de positie die jouw merk wil innemen in het brein (perceptie) van jullie doelgroep. Een propositie is de belofte, die aan de doelgroep gedaan wordt, over de waarde die van een product of dienst mag worden verwacht.

Daarvoor moeten we natuurlijk eerst weten wie jouw klanten zijn. Via welke kanalen komen we ze tegen, wat zijn hun behoeftes? We doen een nulmeting om te zien waar je nu staat en bepalen samen met jou waar je naartoe wilt. Vervolgens zetten we de route uit om die doelstelling te bereiken.

Je hebt een strategie bepaald, maar een strategie is niets zonder communicatie. Tijd voor actie! Nu gaan we nadenken over hoe we jouw merk onder de aandacht brengen tijdens de klantreis van jouw klant. Bouwen aan een sterk merk begint bij merkbeleving; content die een emotie oproept en de connectie maakt met jouw merk. Creëer content die past bij jouw doelgroep. Maar het belangrijkste is; maak jouw campagnes en content op basis van relevante inzichten!

Onze sessies op locatie

JUST NEED A BRIGHT
MIND FOR ONE DAY

Rebellion Monkey neemt jou en jouw merk mee op ontdekkingstocht. Met de juiste overlevingstechnieken vinden we de route naar een sterk merk. Samen met jou bepalen we de grote uitdaging voor die dag. Wij willen een nieuwsgierige en open mentaliteit binnen jouw organisatie brengen. Wij willen jouw team inspireren, motiveren en openstellen voor creatief denken.

We zijn hard aan het werk om deze sessies vorm te geven. Toch nieuwsgierig of nu al behoefte aan een sessie? Neem dan contact op!

Bel ons!Mail ons!

We zijn hard aan het werk om deze sessies vorm te geven. Toch nieuwsgierig of nu al behoefte aan een sessie? Neem dan contact op!

Bel ons!Mail ons!

We zijn hard aan het werk om deze sessies vorm te geven. Toch nieuwsgierig of nu al behoefte aan een sessie? Neem dan contact op!

Bel ons!Mail ons!

We zijn hard aan het werk om deze sessies vorm te geven. Toch nieuwsgierig of nu al behoefte aan een sessie? Neem dan contact op!

Bel ons!Mail ons!

We zijn hard aan het werk om deze sessies vorm te geven. Toch nieuwsgierig of nu al behoefte aan een sessie? Neem dan contact op!

Bel ons!Mail ons!

We zijn hard aan het werk om deze sessies vorm te geven. Toch nieuwsgierig of nu al behoefte aan een sessie? Neem dan contact op!

Bel ons!Mail ons!

Speciale programma’s

JungleLab.
we always search for
new tactics

Waar krijgt jouw organisatie energie van? Workshop, inspiratiesessie of een compleet merktraject. Wij gaan graag voor je aan het werk. En dat kan op veel manieren; In onze JungleLab ontwikkelen we nieuwe strategieën en tactieken om relevant te zijn én te blijven voor jou als opdrachtgever.